29 Mart 2010 Pazartesi

Siz de cimri misiniz? :)

Cimri.com
Cimri.com Temmuz 2008’de hayata geçirilen çok genç bir proje.Bu kadar genç olmasına rağmen elde ettiği ziyaretçi sayısı, dikkatleri site üzerinde toplamaya yetiyor. Cimri A.Ş.’nin sitesi olan cimri.com, yine Cimri A.Ş.’ye ait olan gittigidiyor.com’la edilen e-ticaret deneyimlerinden de faydalanılarak kurulmuş. Dört ortaklı bir şirket olan Cimri A.Ş.’nin ortaklarından Aydonat Atasever cimri.com’un başında görev yapıyor. Sitenin kurulumu esnasında dünyadaki fiyat karşılaştırma siteleri örnek alınmış. Fiyat karşılaştırma siteleri genel olarak 2 model altında kuruluyor:
     1) Sitedeki ürünlerle ilgili sadece fiyat bilgileri sunuluyor
     2) Fiyat bilgisine ek olarak, fotoğraf, teknik özellikler vb. konularda da bilgi veriliyor.

Cimri.com 2. Modeli benimsemiş durumda. Kurulum aşamasında da 150.000 ürün için bu bilgileri barındıran veritabanını oluşturmak 18 aylarını almış ve maliyetleri çok yükselmiş. Ama sonuç olarak çok değerli bir veritabanı elde etmişler.

Sitenin ana teması, müşterilerin almayı düşündükleri ürün alternatifleri arasında karşılaştırma yapabilmesini sağlamak. Bir alışveriş rehberi olarak hizmet veren sitede ziyaretçi filtreleme yöntemiyle aradığı ürünü bulabiliyor. Şuanda sitede 160 mağaza ürün sergiliyor ve sitede yaklaşık 180.000 ürün var. Bu nedenle aradığınızı bulabilmeniz için filtreleme yapmak çok önemli.

Nasıl para kazanıyorlar?
Cimri.com sitedeki 160 e-ticaret sitesine yönlendirdiği ziyaretçiler için, ziyaretçiyi yönlendirdiği siteden ürün kategorilerine göre belirlenmiş bir tıklama ücreti alıyor. Ayrıca sitenin reklam gelirleri de var. Ancak banner’dan ziyade sitede proje bazlı reklam kampanyaları düzenleniyor. Örneğin şuanda yaklaşan anneler gününe özel reklamlar sitede yer buluyor.

Aydonat Atasever sitenin kazan-kazan-kazan modelinde hizmet verdiğini söylüyor. Yani siteye girip karşılaştırma yapan ve uygun ürünü bulan müşteri de, müşterinin alışveriş yaptığı e-ticaret sitesi de cimri.com da kazanıyor.

Yeni bir site olmasına rağmen şuanda en çok ziyaret edilen fiyat karşılaştırma sitesi cimri.com. Sitenin trafiği Google organikten geliyor. Özellikle sitede yoğun bilgi olması (sürekli güncel tutulan geniş veritabanı sayesinde) Google’da arama yapıldığında sitenin bulunmasını kolaylaştırıyor ve sitenin tıklanma oranı arttıkça arama listesinde de üst sıraya çıkıyor. Ziyaretçi sayılarına bakacak olursak, ayda 2.5milyon kişi siteyi ziyaret ediyor. Sitenin hedeflediği müşteri grubu ise %100 alışveriş odaklı, 25yaş üstü, A ve B sosyoekonmik statüsünde yer alan alışveriş yapmaktan korkmayan bireyler den oluşuyor. Satın alım yapma niyeti olmayan müşterinin istediği bilgiyi alıp siteden çıkmasına izin veriliyor. Çünkü cimri.com boş bünyesindeki 160 e-ticaret sitesi için boş bir trafik yaratmak istemiyor. Görülüyor ki bunu da başarıyorlar, cimri.com’a giren her 100 kişiden 2’si satın alma yapıyor ve bu oran dünya ortalamasının üstünde.

Yönetim ve organizasyonuna bakacak olursak, sitede 15 kişi çalışıyor ve aralarından 3’ü yazılımcı olarak görev yapıyor. Geriye kalanlar arasında katalog besleme üzerine çalışanlar var. Bilgi girişinin manuel yapılması sitenin kurulum aşamasındaki kadar olmasa da zaman kaybına neden oluyor.

Kurulum aşamasında 2012 yılına kadar bir iş planı belirlenmiş ancak 1 yıl sonra bu planı revize etmek zorunda kalmışlar. Çünkü iş planında 6ay süreceği düşünülen katalog girişi tahminlerinden çok daha uzun sürmüş. Yapabilecekleri cironun tutarı ve kaç e-ticaret sitesiyle anlaşacakları iş planının ana noktalarından olmuş.

Reklam Kampanyaları
Sitedeki trafiği arttırmak amacıyla küçük kitleli bir TV reklamı yapmışlar. Arada Google’da paralı reklam da veriyorlar. Sosyal medyayı kullanıyor ve diğer e-ticaret siteleriyle anlaşarak birbirlerini destekliyorlar. Ayrıca google organik sayesinde bedava reklam yapmış oluyorlar.

Cimri A.Ş. kurucuları gittigidiyor.com’la kazandıkları tecrübeyi cimri.com’da fırsata dönüştürüyorlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder