6 Nisan 2010 Salı

Bir davetiyeniz var! :)

Markafoni'ye katılmanızı isteyen bir arkadaşınız sizi markafoniye davet ediyor. Neden mi?
1) Davetiye almadan sizin bu özel alışveriş kulübüne katılma imkanınız yok.
2) Davetiye gönderen arkadaşınız eğer siz alışveriş yaparsanız bundan 10TL hediye para kazanacak.

Markafoni, ikişer günlük kampanyalar düzenleyerek tekstil sektöründe boy gösteren markaların ürünlerini %70'e varan indirimlerle sunan bir özel alışveriş kulübü. 1,5 yıl önce kurulan siten, kapalı bir modelde yürütülüyor olmasına rağmen hızla üye sayısı artıyor. Öyle ki Türkiye'de en hızlı büyüyen e-ticaret sitesi ünavınına da hak kazandı. Sitenin kurucu ortaklarından Tolga Tatari bu projeye başlamadan önce üniversite yıllarındayken Akinon adıyla bir tasarım firması kurmuş ve 4 yıl boyunca bu firmada ağırlıklı olarak websitesi tasarımı üzerine çalışmış. Daha sonra 4 arkadaşıyla birlikte yeni bir projeye adım atmışlar. Markafoni projesi oluşturulurken yurtdışındaki özel alışveriş siteleri örnek alınmış. 6 aylık bir oluşum sürecinin sonunda site kurulmuş ve başlangıçta sadece yakınlarına davetiye göndererek 2000 üyeye sahip olmuşlar.Özellikle üst segmenti hedefleyerek yola çıkılmış, bunun için de tanıtımlar ve basın bültenleriyle "sosyete" diye tabir ettiğimiz gruba erişmeye çalışmışlar. Böylece 2. ayın sonunda üye sayısı 50bin kişiyi bulmuş. Şuanda ise üye sayısı 1milyona yaklaşmış durumda. üye sayısı bu kadar artınca, kampanyaları e-posta yoluyla üyelerine duyuran markafoni Türkiye'de yeterli kapasitede bir firma bulamayınca yurtdışında bir firmayla anlaşmış. sabahları 8.30-9 arasında yaklaşık 1milyon mail iletebiliyorlar.
Kurulurken 5 kişiyle yola çıkılmış ama şuan sitenin arka planında 130 kişi çalışıyor. Üç sene içerisinde 4 ofis değiştirmek zorunda kaldıklarını ifade eden Tolga Tatari özellikle bu büyümenin son 1,5 yılda markafoniyle gerçekleştiğini söylüyor. Lojistik, Online pazarlama, Ofline pazarlama ve IT departmanlarına artan üye sayısı nedeniyle müşteri hizmetleri departmanı da katılmış.  Ve firmada hiyerarşik bir düzenin olmadığı söyleniyor.

Tedarikçileriyle, yani kampanyalarını yayınlayacakları tekstil firmalarıyla oturup yıllık plan yapıyorlar. Bu firmaların hangi dönemde ne kadar indirim yaptığını konuşup, ürünlerin ne zaman markafoni'de çıkartılması gerektiğine karar veriyorlar. Üyelerini mağdur etmemek için tedarikçileriyle bazı anlaşmalara da imza atıyorlar.Örneğin, markafonide çıkartılan bir ürün firmanın stoğunda kalmamışsa alışveriş yapan kişiye parası geri ödeniyor ayrıca alışveriş yaptığı ürünün bir benzeri de hediye ediliyor.

Hızla büyüyen markafoni yurtışına da açılma kararı almış. Ancak özel alışveriş siteleri açısından çok yoğun olan Amerika ve Avrupa yerine başlangış olarak Avustralya pazarında yatırım yapmışlar. İnternetten alışveriş yapma alışkanlığının yüksek olması nedeniyle iş modelinin bu pazarda, Türkiye'den daha iyi çalıştığını söylüyor. Bu ay Yunanistan'da da açılacak olan markafoni, gelecek aylarda Ukrayna ve G.Kore'de boy göstermeyi planlıyor.
Türkiye'deki rakibine gelecek olursak Almanya'dan Otto Grup'un firması olan Limango 8 ay önce Türkiye'de faaliyet göstermeye başladı. Ancak bu site daha çok B ve C grubuna yönelik kampanyalar düzenliyor.

Siz hala markafoniye üye değilseniz ya üye bir arkadaşınızı bulup onu referans göstereceksiniz ya da bekleme listesine kaydolup, markafoni'yle ilgili methiyeler düzerek (!) markafoni üyelerini ikna etmeye çalışacaksınız :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder